Skip to content
Edit post

Search related to ex-Supreme Court head corruption case uncovers $500,000 stash

by The Kyiv Independent news desk May 23, 2023 2:51 PM 1 min read
U.S. dollars discovered in a search related to the corruption case of the ex-Supreme Court Vsevolod Kniazev. (Source: NABU / Official Telegram channel)
This audio is created with AI assistance

Support independent journalism in Ukraine. Join us in this fight.

Become a member Support us just once

A search conducted on May 22 by the National Anti-Corruption Bureau (NABU) and the Specialized Anti-Corruption Prosecutor's Office (SAPO) found around $500,000 in cash stored by the alleged accomplices of the detained ex-Supreme Court head Vsevolod Kniazev, who stands accused of bribery.

NABU and SAPO are currently investigating the origins and the purpose of these funds, NABU reported on May 23.

Judging by the photographs published by the anti-corruption agency, the money was found in bank deposit boxes.

The head of Ukraine’s court Vsevolod Knaizev was detained on May 15 for taking a $2.7 million bribe, after which he was dismissed from his position by a vote of no confidence and formally charged with corruption.

The dismissed judge was allegedly receiving money from people supporting the court's decision in favor of Ukrainian billionaire Kostyantyn Zhevago. Zhevago denied bribing the judge.

The Supreme Court considered the case on Zhevago's ownership of 40.19% of Poltava Mining and Processing Plant, part of the Ferrexpo group. In April, the cpurt ruled to allow Zhevago to keep the shares.

Support independent journalism in Ukraine. Join us in this fight.
Freedom can be costly. Both Ukraine and its journalists are paying a high price for their independence. Support independent journalism in its darkest hour. Support us for as little as $1, and it only takes a minute.
visa masterCard americanExpress

News Feed

Ukraine Daily
News from Ukraine in your inbox
Ukraine news
Please, enter correct email address
6:29 PM

Tucker Carlson's team denies launching show on Russian TV.

The Russian state television network Rossiya 24 posted episodes of a purported new show with U.S. far-right political commentator and conspiracy theorist Tucker Carlson on May 21, but Carlson's team said he had nothing to do with it.
3:45 PM

Moldova, EU sign pact on security, defense.

"It (partnership) will allow to jointly address common security challenges, make our engagement more effective and explore new areas of cooperation," European Union's top diplomat Josep Borrell said.
MORE NEWS

Editors' Picks

Enter your email to subscribe
Please, enter correct email address
Subscribe
* indicates required
* indicates required
Subscribe
* indicates required
* indicates required
Subscribe
* indicates required

Subscribe

* indicates required
Subscribe
* indicates required

Subscribe

* indicates required
Subscribe
* indicates required

Subscribe

* indicates required
Successfuly subscribed
Thank you for signing up for this newsletter. We’ve sent you a confirmation email.